Anadolu Grubu çalışanları “Bi-Fikir”leri ile 8 yılda 860 milyon TL’nin üzerinde değer üretti
Anadolu Kümesi, inovasyon programı Bi-Fikir kapsamında çalışanlarının yenilikçi fikirlerini ödüllendirmeye devam ediyor. 2015 yılından bu yana 6.526 süratli uygulama ve 2.355 projenin hayata geçirildiği programda 8 yılda yaratılan toplam bedel 860 milyon TL’yi aştı. Bi-Fikir Festivali’nde konuşan Anadolu Kümesi İdare Konseyi Lideri Tuncay Özilhan, “Bi-Fikir, Grubumuz ve paydaşlarımız için değer üretme sistemimizin çok önemli bir mekanizması, yenilikçi ve girişimci yaklaşımımızın en önemli sembolü haline geldi” dedi.
Anadolu Kümesi çalışanlarının yaratıcı fikirlerini özgürce sunabildikleri, fikirleriyle tüm Küme şirketlerine katma kıymet sağladıkları inovasyon platformu Bi-Fikir, bu yıl 8. kere düzenlendi. Anadolu Grubu’nun kurumsal bedellerinden biri olan teşebbüsçü bir ruhla yeniliğe öncülük etme yaklaşımının en kıymetli simgesi olan Bi-Fikir’de bir kere daha Küme çalışanlarının fikirleri projelendirildi, yenilikçi birçok eser ve hizmet geliştirildi. 2022’de “Çeviklik” ana temasıyla dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve insan odaklılık hususlarına dikkat çekilen Bi-Fikir’de finale kalan gruplar, Anadolu Efes Spor Kulübü’nde düzenlenen Bi-Fikir Festivali’nde projelerini tanıttı. 2022 programında “Mucitler” kategorisinde Big.e projesi ile Anadolu Isuzu, “Kaşifler” kategorisinde ise Bebekleri Koru projesi ile Anadolu Sıhhat Merkezi birinci oldu.
“8 yılda 43 binden fazla fikir ürettik”
Anadolu Kümesi İdare Konseyi Lideri Tuncay Özilhan, Bi-Fikir Festival’inde yaptığı konuşmada, “İçinde bulunduğumuz periyotta, iklim değişikliği, pandemi, ekonomik krizler ve savaşlar üzere pek çok olumsuz faktör, global manada mevcut işleyiş hallerinin sürdürülebilirliğini sorgulatıyor. Toplumsal, çevresel ve teknolojik alanlarda oluşan kapsamlı değişim, hepimizi derinden etkiliyor. Ortak geleceğimiz için dayanıklılığımızı artıracak, elimizi güçlendirecek fikirlere, projelere ve stratejilere her vakit olduğundan daha çok muhtaçlık var. Bi-Fikir, Kümemiz ve paydaşlarımız için paha üretme sistemimizin çok kıymetli bir sistemi, yenilikçi ve teşebbüsçü yaklaşımımızın en kıymetli sembolü haline geldi. 8 yılda 43 binden fazla fikir ürettik” tabirlerini kullandı. Tuncay Özilhan kelamlarını, “Belirsizliklerin ve istikrarsızlıkların hakim olduğu dünya ve ülke gündemlerinin ortasında, her daim yenilikler üretebilme, kendi içimizden yeni pahalar, yepisyeni tahliller çıkarabilme kapasitemiz bizleri çok güçlü kılıyor. Şartlar ne olursa olsun, daha uygunu için çalışmaya daima birlikte devam edeceğiz diyerek tamamladı.
“Bi-Fikir’e başvurusu yapılan her fikir, geleceğimiz için bir yatırım niteliği taşıyor”
Anadolu Kümesi İcra Lideri Hurşit Zorlu, Bi-Fikir programının Anadolu Grubu’nun teşebbüsçü ruhunun ve yeniliğe dönük yüzünün en değerli simgelerinden biri olduğunu söyledi. Şiddetli, “Programımız çalışanlarımızın katkılarıyla her yıl daha da güçleniyor. Anadolu Grubu’nda yeniliği cesurca destekleyen, gelişime öncülük etmeyi prensip haline getiren, değişimi kucaklayan yaklaşımımız bizleri her vakit güçlü kılıyor. Bi-Fikir kapsamında 8 yıldır yapılan çalışmalarla ürettiğimiz paha 860 milyon TL’yi aştı. Bu bedel, projeye ve uygulamaya dönüşen fikirlerle, her geçen gün artıyor“ dedi.
Anadolu Kümesi şirketlerinin, yenilikçi ve sürdürülebilir eserler ile hizmet ve iş modelleri üretmeye devam ettiğine değinen Güçlü, “Ürettiğimiz fikir, proje ve değerlerle aslında her şeyden önce ortak geleceğimiz için çalışıyoruz. Bi-Fikir’e başvurusu yapılan her fikir, aslında geleceğimiz için bir yatırım niteliği taşıyor. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve insan odaklı çalışmalar, Bi-Fikir’de de en önemli başlıklarımız arasında olmaya devam edecek. Bu alanlarda işimize, dünyamıza ve paydaşlarımıza değer katacak fikirler üretmeyi, çalışmalar yapmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.
Toplam 6.526 süratli uygulama ve 2.355 proje hayata geçirildi
Bi-Fikir inovasyon programının 8. yılında, yapılan çalışmalarla toplamda 43.341 fikre ulaşıldı. Toplam 6.526 süratli uygulama ve 2.355 proje hayata geçirildi.. 2015’te Türkiye’de başlanan çalışmalar Anadolu Grubu’nun tüm yurtdışı şirketlerine ve son 4 yıldır de Türkiye’deki tüm üniversitelere açıldı. Bi-Fikir Şenliği finali canlı yayınla, Anadolu Grubu’nun Türkiye’de ve yurtdışında yer alan bütün operasyonlarındaki çalışanlarına ulaştı. Fikirler, Küme şirketlerinin çeşitli işlevlerindeki çalışanlarından oluşan bir heyet tarafından değerlendirildi. Bu yıl “çeviklik” ana temasıyla gerçekleştirilen programda, şirketlerin başarılı bulunan temsilcileri, yarı finalde, yeni eser ve hizmet, sürdürülebilirlik, dijitalleşme, toplumsal sorumluluk, maliyet azaltma, verimlilik, satış, pazarlama ve üretim alanlarında gerçekleştirdikleri projelerini sundu. Bi-Fikir 2022 yarı finalde şirketlerini temsilen “Kaşif” ve “Mucit” kategorilerinde toplamda 26 proje yarıştı. Finalde bu projeler ortasından heyet tarafından seçilen 3 Kaşif ve 5 Mucit, sahnede projelerini anlattı. Ayrıyeten, öğrencilere; inovasyona ehemmiyet veren, teknolojiyi kullanan bir ortamda meslek fırsatı sunan Bi-Fikir KAP kapsamında birinci üçe giren projeler de Bi-Fikir Festivali’nde tanıtıldı. Bi-Fikir KAP’a 4 yılda 174 üniversitenden toplam 907 proje önerisi geldi.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı