Lise öğrencileri küresel ısınmaya oyunlarla dikkat çekti
İZMİR Fen Lisesi öğrencileri, dünyayı tehdit eden küresel ısınma sorununa karşı oyun geliştirdi. Her yaştan bilgisayar kullanıcısının oynayabileceği oyun ile kullanıcıların iklim değişikliği konusunda farkındalığının arttırılması amaçlanıyor.
İzmir Fen Lisesi 11. sınıf öğrencileri Nisa İltekin (17), Ceren Reniz (17) ve Ayşenur Bayer (17) ‘Küresel Isınmaya Farkındalık İçin Oyun Geliştirmek’ projesi ile insanları iklim değişikliği konusunda bilinçlendirmek amacıyla bilgisayar oyunu tasarladılar. TÜBİTAK’ın Duyusal Öğrenme Teknikleri projesi ile. Milli Eğitim Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle düzenlenen yarışma ile Teknofest’te dereceye girdi. Her yaştan kullanıcının oynayabileceği oyun hakkında bilgi veren ve toplumun küresel ısınma konusunda detaylı bilgiye sahip olmadığını söyleyen öğrencilerden Nisa İltekin, “Oyunumuzda bir şehir kurup, sorumluluk verdik. oyuncumuza bu şehri anlatıyor. Oyuncu mümkün olduğunca bu şehri küresel ısınmadan korumaya çalışıyor. “Bunu bazı genel kültür sorularını cevaplayarak yapıyor. Soruları ne kadar çok cevaplarsa, nüfus o kadar artar ve bölge sakinleri o kadar memnun olur. Dolayısıyla yaşam koşulları düzeliyor ve oyunu kazanmaya biraz daha yaklaşıyor” dedi.
Ceren Reiz, “Proje raporunu gönderdik. Beni Giresun’da düzenlenen final sergisine davet ettiler. Orada jüri sunumuna girdik. Geçen ağustos derecemizi aldığımızda Teknofest’e gittik. Birlikte yapmak istediğimiz başka projeler var. .” Oyunda “Aşağıdakilerden hangisi geri dönüştürülemez”, “En yüksek sıcaklık ortalaması nerede ölçüldü” ve dünyada düzenlenen Paris Konferansı ile ilgili bazı bilgi sorularını anlatan öğrencilerden Ayşenur Bayer, şöyle devam etti: “Bu proje geldi. 5-6 aylık bir sürede çıkıyor.önce proje fikrine karar verdik.Bunun için literatür taramasına başladık.Bir anket hazırladık.Bu anketi Türkiye’nin her yerinden insanlara uyguladık.Aldığımız cevaplara göre oyunu tasarladık. 350-400 kişiden alındı.Çeşitli prototiplerden sonra oyunumuzu oluşturduk.Bu kadar başarı beklemiyorduk.Katıldığımız ilk yarışmada Türkiye 2.si ardından Türkiye 3.sü olduk.Oyunda hem global bilgi ısınma genel kültür sorularının yanı sıra kişisel ve algıyı belirleyen sorular bulunmaktadır.Bizim tasarladığımız oyun görsel efektleri ile genç kullanıcılara hitap etmektedir.Yazdığımız sorular ile daha ileri yaşlara da hitap etmekteyiz.Küresel ısınma eş zamanlı Tamamen küresel bir sorun ve bunu birlikte çözmek zorundayız. Çünkü bu onların geleceği için son derece değerli. Bilimsel bir bakış açısı kazanmalarını da istiyoruz. Amacımız bilim insanı yetiştirmektir. Çevre ile ilgili projemiz tüm insanlığın en büyük sorunu üzerine kurulu.” Farklı niteliklere sahip öğrencilerin bu projeyi hazırlamak için bir araya geldiklerini kaydeden Coşkun, “Oyunun temel yapısını hazırladılar ve kodları kendileri yazdılar. Bununla ilgili anket çalışmaları da bunlarla ilgili. Biz de çok eğlendik. Devam etmesini umuyoruz. Amacımız tüm kullanıcılara ulaşmaktı. Biraz daha geliştirilip EBA gibi bir platformda oynanırsa çocuklar için daha faydalı olacaktır. Çünkü oyunla birlikte daha kolay öğreniliyor ve kalıcı davranışlar oluşuyor” dedi.